Fredag

Det var väl ungefär såhär igår var. Vi började lite lätt med ett träningspass, jag och Madde. Sen vidare mot Kebabhouse, Helena, Elin och Stefanie. vi hade det riktigt angenämt, i alla fall hade jag det. Om man bortser från de fakta som framkommit om situationen mellan två vänner. Vissa borde inte få tala, i alla fall inte om sina sexuella fantasier. Vi bestämde oss för en färd mot annat tillhåll men utanför O´Learys hittade vi Martin som tipsade om HappyHouer på K6. Mot K6 och evigheten. det fanns dock en negativ aspekt av det hela, det var popkväll... Vilket märktes på tygen som hängde i taket och de städrockar från Polen som folk av någon anledning hade på sig. Ränkendal kom förbi och var väldigt onykter, han hälsade på Helena, sen tog han tag i mig och skrek: Det är ju du! Vad gör du här? och i de kläderna? Sen vinglande även han till evigheten. Vid 23.20 gicks det till bussar och jag traskade hemåt.

Nu har OS dragit igång på allvar. Idag har vi det helt underbara skriskåkandet 15.30. Vi ser även fram emot ÖSK-DIF i Örebro.

Nu skall jag rasa lite. Utegångsförbud för alla under 15 efter 23.00. Det är ett förslag som våra svenska riksdagspartier just nu har en diskurs om. Själv finner jag det hela absurt. Vad är det för omyndigförklarande av föräldrarna. 15 åringar kanske inte borde vara ute längre än till 23 men det är väl väldigt individuellt i den åldern. Vissa föräldrar kanske inte kan hålla koll på sina ungar, men borde det drabba alla föräldrar. Anledningen till förslaget är bland annat den ökade kriminaliteten hos ungdomar. Vi börjar närma oss USA-mentaliteten. Vi ser inte till VARFÖR ungdomar begår brott utan bara ATT de gör det och sen försöker vi hitta en enkel lösning på komplext problem. När jag var 15 skulle jag vara hemma runt 24.00 beroende på om mor eller far var hemma och vart jag skulle. Jag har aldrig begått ett brott (Nästan) och min bror är nu 15. Han är inte kapabel att hitta sin egen tröja när den ligger på en stol, han skulle inte kunna sabba saker. Visst finns det ungdomar i Sverige idag som kanske skulle ha behövt en lite strängare uppfostran med fler tydliga gränser eller kanske med mindre hårda gränser. Jag tror dock inte att lösningen på problemet är en statlig reglering av utegångstider. Utegångsförbud råder när det är krig eller katastrof i ett land, är det det våra unga människor är? Det finns en anledning till varför undomarna i Sverige idag är frustrerade, upprörda och arga. Varför de försöker förstöra mm. Varför skall de respektera ett samhälle som inte respekterar dem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback