Oh it's a gaybög

Så där då. då har man upplevt den värsta dagen på länge... Börja skolan. Jag skulle inte komma sunksvettig fram så bussen skulle föräras med ett besök. Missar precis mikn planerade buss och får springa till torget där nästa buss är sen=jag kommer till universitetet 1 minut innan vi börjar. GAH! jag smet in precis när de började. Tittar mig runt i klassrummet, vi är säkert nästan 50 pers och ingen bekant! eller? johodå! Malin Fredriksen! Hon räddade mitt liv. Lunchkompis! Underbart! Överlever föreläsningar och information och nollefaddrarna dyker upp... indelade i fyra grupper och sen ut på rundvandring och fika i Gläntan, de var inte så läskiga som de verkade.
Fick åka med Adde Boll och Gunnar hem! back to the gymnasium! Perfekt när man har skoskav och känner sig tattig.
Mot kvällen mot bussen igen, gick i god tid men fick ändå stressa. Jag är inte gjord för att åka buss. Mot Campus och nollningsfest med faddrar. Nollningsvin som de bryggt själva utblandat med sockerdricka... ja.. ett glas kunde jag väl få i mig. Och efter att vi kört rundor och presenterat oss och berättat vad vi skulle rösta på flöt samtalet lättare och nu var de inte läskiga alls utan riktigt trevliga. Då det bara var min nollegrupp där gick vi och anslöt oss till resten av klassen på en uteplats. Nu var vi dock iförda togor av lakan och pannband med våra namn på. Jättefint. Buss mot staden och promenad mot Nöjes. men nöjes var gaybögs och hade släpt in 10000000 ekonomer och inte hade de nog med personal så vi fick inte komma in. blöh tänkte jag och gick hem via Madeleine.
hehe... jag börjar 13.15 med mina föreläsningar de här två veckorna som jag ska nollas... en slump? nej, don't think so!
Nu känns det inte lika farligt att gå till skolan idag och cocktailpartyt ikväll.

min lärare håller på ÖSK :( GAYBÖG!

puss

Prag 2006

Jaha, så överlevde man en tripp utomlands då. Gött! 19/8, 07.35 hämtade far och jag upp Madeleine och vi begav oss mot busstationen, mot Stockholm med musik i öronen och godis i munnen. I stockholm tänkte vi äta på pizzahut, men de hade glömt bort vad service är och hur man bemöter kunder så det sket sig och vi åkte direkt till Arlanda. Incheckning och passkontroll förlöpte väl, det pep lite om mig men det var ingen som hittade mitt kanrk och mina bomber. en sunkig macka avnjöts med kaffe och många toalettbesök pga nerver. Men ombord på planet kom vi och upp i luften och det gick också bra. Madeleien överlvde flyget! bara så alla oroliga själar där ute vet. På flygplatsen i Prag avlöpte några nervösa minuter innan väskorna kom... De kunde ju ha hamnat i Uruguay eller så. Vi hittade bussbolaget som körde oss i vansinnesfärd (okej det var ganska sansat vissa partier)(typ vid rödljusen) Hotelet checkad vi in på poch snubben i receptionen påpekade vänligt att han hade vänner i Hagfors... keeej. världen krymper. Hotelrummet utan större klagomål. MIDDAG!!! Vi försökte faktiskt förstå tunnelbanan innan vi gav upp och gick. Vi spatserade mot vad vi antog vara centrum och helt plötsligt: kruttornet... Jag kännde igen ngt. och poof, Rådhustorget. my oh my. Efter irrande och prisjämförelse hamnade vi på en mycket mysig bakgård med vin och pastqa. Musikanter utrustade med fioler mm frågade vart vi kom ifrån, Sverige svarade vi, och så drog de av Värmlandsvisan. keeej... Även en polka spelade de. då ville man nog mest bara sova lite, och som vi sov när vi kom tillbaka. Gött dä!
   Dag två inleddes med frukost, ägg, korv, fil, müssli, kaffe, bröd mm. och sen mot tunnelbanan och Karlsbron. vi kom faktiskt rätt och bron var inte helt översållad av turister. Mot Pragborgen och St Veitsdomen som hade mässa fram till 12.00 Kaffe och Guldgränden tittades poå och sen köade vi till Kyrkan. Madde var tuffare än mig och gjorde som alla andra, gick före i kön, jag hängde på. Svenskar och respekt för skitköer!!! Kyrakn lika förbluffande vacker som man kan förvänta sig. och sen mot lunchen! från 1300-talskyrka till Mcdonalds! gött och billigt. Efter en välbehövlig vila av fötter och ryggar och axlar mot torrtyrmuseet. Muhahaha! Människan är ett utstuderat ondskefullt djur! det var knäkrossare och rektumspräckare och köttkraffsor och huga! Vi fortsatte raskt mot Judiska kyrkogården och Pinkassynagogan där namnen på alla tjeckiska judar som inte återfunnits efter 1945 var målade på väggarna. På övervåningen fanns teckningar målade av barn i Ghettot i Prag. gah!!! Så vi köpte lite vykort och satte oss på ett kafé vid rådhusplatsen och drack kaffe. Tittade på Klockan när den log hel timme och döden ringde i klockan och apostlarna visade sig. Middasställe letades upp och den sämsta pizzan i världen åts. den var så flottig och bara jättestaarkt kryddad... smakade alltså bara starkt och flottigt. bwah! Karlsbron i Mörkret tittades på och en tjeckisk öl dracks på en restaurang. I Prag finns inte en enda kiosk eller mataffär öppen efter 21.30. vi hittade en liiiiten en precis vid tunnelbanan och pizzan ersattes av chips på hotellet.
   Dag tre med nya krafter och ont över allt begav vi oss mot Vaclavplatsen och Nationalmuseet. det öppnade 10.00 och vi var 15 minuter för tidiga. Vi satte oss i en trappa och såg det bästa barnet i världen. Han var där med sin morfar kanske och han sprang runt vid ingången til museet med en skotskrutig väska över axeln och var hur uppspelt som helst. BÄST! Vi såg honom inne på museet springandes kors och tvärs, tittandes på allt han hann och morfar i släptåg. useet var kanske inte det mest exalterande i världen med uppstoppade djur, gamla krukor och stenar. en abnorm mineralsamling i rum efter rum. hmmm... Mot fika på hotell Europa och sedan shopade vi loss! Tittade på Debenhams (kom ihåg namnet) H&M, och massor av affärer. Kommunistmuset hann vi också med med fin utställning om Kommunismen i Tjeckien. De gillade väl inte direkt kommunismen men det var en fin och intressant utställning. Vykort och Leninpin innhandlades. pinsen från 1920-30 med texten "var alltid redo" eller likanande på ryska. Lunch på Donken igen och sedan spring mellan alla affärer i Prag mer eller mindre. utmattade drack vi kaffe och sedan åt vi middag på kinakrog. Vi handlade upp våra pengs i supermarket. Godi, vin, chips och lite smått ochs en till hotelelt där vi hade en liten fest med en flaska vin och chips. Hetast! Pyamasparty delux! Sömn och sedan upp på morgonen för att kontrollera att allt var med. Mot tunnelbanan handlade vi upp pengar på läppglans i massor. tunnelbana till bussen som tog oss till flyget som tog oss til taxfreen. Planet var på väg att bli försenat men vi kom iväg och bredvid satt en man från Libanon som vi bjöd på tuggummi och choklad. I Sverige åt vi på... McDonalds! och sen bussen hem till sängen!!!

Vi klarade oss alltså galant utan värre incidenter men mina fötter har lagt ner, ryggen skriker efter uppmärksamhet genom att skapa smärta och axlarna är sneda. jaja. det var det VERKLIGEN värt.

Bussen hem  Hammaren och skäran     Madde och Jesus på Karlsbron   På väg till bussen. Jag skeptisk, madde förväntansfull.

Ett mycket litet axplock av de drygt 100 bilder vi tog.

Puss på er alla

Släääm i öga!

I typ torsdags då så började det hela. Mina ögon blev lite röda, svulna, kliande och rinnande. Kanske bara linserna? Men nej då. Icke. Ögoninflammation, dåra. För jag kan inte bli lite lagomt snörvlig eller förkyld som normala människor, eller bli riktigt meget sjuk så jag hamnar på sjukhus. Körtelfeber och ögoninflammation är det som gäller för mig. Lite lagomt dålig så jag inte kan göra något riktigt kul, men inte dålig nog för att yra bort allt och inte vara medveten om allt det roliga jag missar.
  Sjukskriven för dagen har jag varit med läkarbesök och medicinuthämtning på schemat. Dagens höjdpunkt var nog Stefanies lilla inhopp för lunch och Foyle's war på tv om 5 minuter. mmm brittiska deckare. Jag brukar prata med en tant om dem. Hon tyckte att Barnaby (tisdagskvällen) är en redig karl. Så nu ska jag sätta mig där med mina små, svulna, röda rinniga ögon och en massa papper för slem och vätska från ögonen och försöka urskilja vem som är vem med min suddiga blick.
   Fråga: Hur igenkletade och uppsvulna är mina ögon imorgon när jag vaknar?

Jaja. två ljuspunkter imorgon också. Ledig och Madde ska komma och pilla på resan. Vi ska lägga upp en strikt turistrutt! fram med magväskor och hålfotsinlägg! Mot Tjeckien, Prag och evigheten.

Ikväll och imorgon är det Morrissey på nöjes. Men med mina ögon blir det inget :* gah why?
var det inte nog med feber på midsommar? NEJ!!! virus och liknande verkar inte ge sig innan jag är invalidiserad och ensam. Jag vill, har kanske egentligen inte råd, men jag jobbar och tar mig råd. Om mina ögon får droppar imorgon och blir bättre ses vi på nöjes. Annars ses vi aldrig mer för då sticker jag ut mina förbannade skitögon! Morrissey, Cissi och Jessica!!!

Puss

Irish blood, English heart
this I'm made of
There is no one on earth I'm afraid of
And I will die with both of my hands untied!