Mjugg, England och Cocktails

Ägnade oss åt en liten filmkväll igår. i bunkern på Porrdolmen med idéhistorikerna. jag hade trevligt, trots meningsskiljaktigheter.

Idag föreläsning på universitetet. Alltid lika charmigt med ommöblering och samtal. Hemåt, äta och träna med Madde. Pulspass. charmigt på sitt sätt men jag vill nog ha mer lite av allt. Ner mot Mowie och filmen Mot Väggen, tyskt drama. Grundhistorien var lite den samma som i andra filmer och inte helt svår att förutsäga men filmen bjöde på några små överraskningar och var på det hela en okej film. Efteråt drack folk öl och bowlade på Score, jag lärde mest Pontus lite dans. Vi planerade även ett coctailparty. ciggmunstycken i elfenben, annars får man inte komma! Gurksandwich och snittar, bentlys och glamour.

Nu är det dags för en lugn helg. kanske transaparty kanske inte. Lördag håller syster och Magnus på middag i sitt sköte. kanske i alla fall.

Nu är jag trött på att inte få sova. Imorse kom mödernet in och skrek om en sotare och om jag var hemma vilket jag inte skulle vara. Mamma åker till jobbet runt 07.30 så klockan lär ha varit innan det. Sen ringde fädernet från Sthlm där han var över dagen och skrek om den där förbannade sotaren. Först ringde han hem ca 57 gånger, men jag låg kvar i min varma säng utan planer på att låtsas som jag hörde telefonen. Min fader är dock sluug... Han ringde på mobilen som låg precis brevid mig. Gah! och nej, jag kan fortfarande inte släppa in sotaren. Det var den sömnen det.

Det borde ha resulterat i en abnorm trötthet hos mig, men ICKE! Så nu ska jag ta till det ultimata sömnknepet: KURSLITTERATUR!

By the way, jag har nu 20 godkända akademiska poäng. Idéhistoria A kan nu skrivas med på CV och andra dockument... vad nu det ska vara bra för? Jag har dock klarat min första universitetskurs! Värsta stolt.

Snattade från Cissi. Länder man besökt på en karta... Världen är onekligen stooor... Jag vill se allt, NU!!!
http://www.world66.com/myworld66/visitedCountries/worldmap?visited=MXBECZDKDEGRNOSEUKMYTH



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback