No man can reign innocently

Varför har inte konsum eller ica struvor? Hockey igår, laddade upp med folköl, mascaponeglass, salta favoriter och ett granatäpple. Pisk mot Canade, men annat var väl inte att vänta direkt.

Pluggar idéhisotrian, tycker det börjar bli läge för en ångestfika ungefär nu. Jag vet nämligen inte riktigt vad jag ska göra. Har läst allt men vet inte vad jag skall skriva, och jag måste få ihop ca 7 sidor.

Harblivit redigt trött på poserande människor som bara följer den tillfälliga strömningen. Efterfrågan: mer naturlighet, mer självständighet, mer som man faktiskt är, om man inte är poserande ;)

Måste sluta slumpsurfa helgon. Blir alltid bara arg.

Muppen som förnekade förintelsen fick fängelse. Vad är det för sätt? Att förneka förintelsen är idiotiskt, dumt, ignorant, konstigt och fel. Men borde det generera i fängelse? Nej. Jag tycker inte det. Killen är redan utskrattad. Vad är det mer som kan generera i fängelse? Vilken historiesyn är det som skall gälla, vilken domstol är det som har kompetensen att bestämma vad som är korrekt historiskt. Att förneka förintelsen är bara konstigt och väldigt fel. Jag tror dock inte att en statlig domstol skall ha rätt att utdöma ett straff. Det finns många som förnekar förintelsen, skall vi sätta dit dem också? Skall vi sätta dit alla som ifrågasätter antalet som Stalin eller Mao hade ihjäl också? De som på ett eller annat sätt sticker ut från den gängse historiesynen? Vem är det som bestämmer hisotriesynen. Kunde vi inte bara sätta de som förnekar förintelsen på en liten påle och skratta åt dem och deras dumhet? Vart är samhället påväg, folk förnekar förintelsen och folk slänger de i fängelse för deras skumma åsikter. Men våldtäkt, det kan man komma undan med, och pedofili och tidelag och incest och ja... GAH!!!

Kommentarer
Postat av: Mads

är det mig du stör dig på så förbaskat?

2006-02-21 @ 19:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback