Erfarenhet, tid och historia

Igår var en relativt het dag. låg i sängen och var riktigt arg och frustrerad för att jag inte kunde förstå boken som jag ska ha läst hälften av till idag. men då ringdes det lite och dolades och vi hamnade slutligen i en bil mot Molkom, Adam, Josef, Stefanie, Jag och Madde. så nu har jag pillat, slipat, kladdat, lekt och ätit pizza i lägenhet som håller på och renoveras.

Lost började igår igen. long time, no seen. Underbart avsnitt, och ja, jag grät. Sen tittade jag på halva den svenska filmen på svt. Jävlar vad bra, de har verkligen lyckats fånga in kvinnligheten i ett nötskal!
Americqan psyco hann jag med också, den är också bra. Totalt utflippad man, underbart, underbart.

Snart dags för universitetsdag 2. jag har ca 5 sidor kvar i boken som faktiskt blev intressant i sista kapitlet. Resonemnag kring begreppet revolutio. Vad spänner egentligen det ordet över? typ allt. Trancendentalt och ett metaord beskrev boken det som och jag är bredd att hålla med.
men vad resterande 80 sidor handlade om kan jag inte kommentera då jag inte förstod. Jag kan erkänna min dumhet!

Bugga i köket, nanananaaa

*************************************

Hemma från allt. Universitetet fick mig att må skit. Vågade inte prata kände mig barnslig, omogen och rädd att skapa pinsam tystnad. Men nu skall idiotboken stilstuderas och lusläsas. Jag ska öppna min mun nästa gång. Jag skall göra anteckningar och hänga med. Så det så. I can do it!

Vad är det med alkisar och 15 buss till och från KRP? jag fitt sitta brevid en till universitetet och en annan från. den från satt och viftade mycket och han luktade ensam som hela Hultsfredsfestivalen i 30-gradig värme. jag blev rädd och utarbetade tvångsplaner på hur jag skulle agera om han kissade eller spydde ner sig, men han gick av vid Nolbygatan så jag överlevde. men två på samma busslinje och dag? vad gjorde jag för att förtjäna det? jag som hatar bussar och folk. Att sitta bredvid en person på bussen är straff men brevis två alkisar som luktade illa med risk för exkrementer. gah!

Kommentarer
Postat av: tove

haha. kat sa att du hade beklagat dig över boken. visst suger den, den är helt fantastiskt dryg faktiskt. fast fan vad jag ska snacka om nya tiden imorrn. faaan jag ska snacka skiten ur allihop! elle så.

antingen kommer jag sitta där i mina sunkiga kläder och fortfarande vara bakfull och glömma allt vad jag ska säga - är det inte underbart att ha nån i klassen som känns sämre än en själv?
(jag hittade din blogg på msn, om du undrar. jag är egentligen inte intresserad av bloggar och tänker aldrig skaffa nån. jag bara.. uppdaterar min världsbild..)

2006-01-30 @ 00:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback