Monday, bloody Monday

Universitetet idag. Jag var duktig och pratade! blev nog lika röd som en tomat men jag pratade och skapade faktiskt en debatt! Jag är stoltast! Sprang in i Helena och David F från Grums. long time no seen. David, David, David, minns när vi var i Slotsbron och demonstrerade mot Sverigedemokraterna och räddade den röda fanan på bron, vi drack vatten i trädgården och åt potatissallad vid busstationen. Det var tider det. Men vad hände egentligen med Ung Vänster?

Träffade Viktoria på staden, alltid trevligt. vi satt på Score med Robin och Kajsa? (är det namnet på den trevliga damen med förkylningen?)  Vi Planerade Augustibuller. jag skall ta körkort och vi ska hyra en skåpbil som vi kan sova i. Det ska INTE regna på oss, no no.

På onsdag är det badtunna hos Katrin. Nice :D:D och på torsdag åker jag till Vagnhärad. Det är riktigt hett det. Cissi och jag på äventyr genom Sverige, gick bra sist, borde funka nu med. Karin, Jessica, Josse, Lisa alla är där. Förväntningar och drömmar. Nostalgi på hög nivå. jag minns det som igår. den kalla natten i tälten, sova på kyrkgolv och steka pankakor i skogen. Familjen som bjöd på fisk och hål-i-golvet-toalett. Thailand... naw. Samtidigt... vad man har förändrats sedan vintern 02-03. vad vi alla har utvecklats till nya, klarare stjärnor. Hur skulle vi uppleva resan idag? Jag skulle göra om det any time, any day. Kina?

Skönt och lämna Karlstad, träffa iblandmänniskorna. Vi som ses lite mer sällan. Nya miljöer, andra ansikten, nya samtal, nya perspektiv. Tryggt med det vana, spännande med annat.

Lördag är sista kåren... någonsin! Vart skall man nu hitta öl för 19:-? det är den hårda frågan.

Jönköping-Degerfors 2-0...

Cissi och Susanna i Thailand

Cissi och Susanna i Thailand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback