Det idéhistoriska regalskeppet

Igår då, efter fika på waynes i 4 timmar och lite hallonsorbé, cyklade jag till Katrin. Det blåste vilt och jag bidde varmare. Men väl framme fick man sin belöning i shake'n'bake-bröd, toppenumgänge och fotboll. Vi har nu planerat allt in i minsta detalj.
Färdmedel: Ett stycke skepp skall "erövras" (helst ostiniefararen Götheborg)
Målet: FotbollsVM 2010 i Sydafrika, hemlig skattbas på tropisk ö, manskött och jungfrur.
Orsak: pffft argh you buttpirates! you gaybögs and you wankers, ARGH!!! I SAID ARGH!!
Galeonsfigur: Adrian
Läkare med morbida lustar: Pontus
Kaptener: Tove och jag
Skeppsnattfjäril i tunna: Isabelle
Potatisskalarslav i leopardmundering: Conny
Utkik med tillhörande baden-badenstol: Daniel
Delmål: Storma och belägra 1 st. svenskt slott under turistsässong.
Delmål 2: Ägna sig åt "skeppsjakt" med kustbevakningen och skrika ARGH i megafon när de sällt ber oss: "lägg av, det är inte kul längre, skärp er nu, snälla, bara lägg ner, kom igen" med trött röst.
Yttre hot: Övriga pirater vid Afrika. Men precis som andra multinationella superonda saker köper vi upp de som går att köpas och dödar de andras barn.
Kött: Johnny Depp och Hank 4-evah
Djur: George W Bush i 1 st. apbur att peta på med pinne.1 st. pappegoja till Pontus axlar.
Absoluta målet: Global dominans på haven och på det där landet. (vi kan nöja oss med att ta Sunne ifrån despoten Anders)
Straff: kölhalning och skörbjugg alt. prata med Furet på MSN.




Kommentarer
Postat av: Grata

Hur otroligt det än är så var det ännu roligare att läsa om det så här, som att det skulle kunna gå att toppa gårdagen. Ja, ja, jag är mycket nöjd med min tilldelade roll, jag ska spela den fullt ut, med sanslösa överdrifter

2006-06-14 @ 20:51:19
Postat av: Pontus

Och förresten, msn med Furet, vem fan kom på den?

2006-06-14 @ 20:53:24
Postat av: kaptenskan

ja vem fan kom på det?
håhå jaja. jag är sjukt bakfull så det här blev extra kul. spec att daniel ska ha en badenbadenstol i utkiken. hur skulle det se ut?
mmm, hank..

2006-06-17 @ 10:56:23
Postat av: Klarabara

hej hej hej! klara här, här, här! *flaxa frenetiskt med ögonlocken och ser helt vild ut*
kul blogg hördududu! Lova att dokumentera dina piratäventyr =) so long so long so long! /klara, klara, klara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback