Midsommar dårra!!!

Onsdagen började jag känna något litet ont i halsen, så där som jag brukar känna innan jag får riktigt ont i halsen och blir riktigt förkyld. Drack en brustablett med c-vitamin och lade mig i sängen, vaknade på morgonen och helvetet hade brakat lös. Halsen gjorde jätteont och när jag reste mig upp ur sängen snurrade allt och jag yrare än den yraste alkis. Dagen blev bara värre, pappa kom hem med halstabletter på lunchen, det var bra, jag var tvungen ner på stan, för vem visste hur det skulle vara med öppettiderna på midsommarafton? I med två Alvedon och mot staden för att inhandla sandaler och böcker mm till Grekland. Lyckades med sandalerna, sen
orkade jag inte mer. Yrslig och febrig tog jag mig hem. Liggandes väldigt stilla framför tv:n vinkade jag av min familj som, traditionsenligt, skulle fira midsommar i Torsbytrakten, Badabruk närmare bestämt. Somnade mycket tidigt och konstaterade feber på 39 grader :/ på morgonen såg min säng ut som ett slagfält, snacka om att sova oroligt. Mormor och morfar ringde och samtalades lite och mamma och pappa och Madde och Stefanie. Jag mådde bättre, febern var nere, ryggontet borta och halsen lugnat sig. Tvingade mig till ICA, jordgubbar MÅSTE man ha på midsommar. potatis och gräddfil ersattes av chips med sourcream. Gött dä! Resten av dagen i soffan med allt inom räckhåll. orka röra på sig? Hörde grannens midsommarfirande men hade ingen lust att ens orka bry mig. Sömn!
   Idag mår jag nästan bra. Lite snörvlig och lätt trött men ingen feber och inget halsont. Nu packa, tvätta
inför Grekland och Skåne! Väntan inför 17.00 då Avsparken med stort A sker. Nervös? JA!

Puss!


"if this is communication I disconnect "

 


Kommentarer
Postat av: det midsomrigas idé

jag vill inte skylla på dig men kan det vara så att svärje förlorade för att du var ur form och inte kunde heja ordentligt?
stackars liten. sjuk på den mest försupna ärkehögtid som finns!

2006-06-25 @ 17:12:37
Postat av: Madeleine

KOM HEM. VÄRLDEN ÄR DUM I HUVUDET.
jag vill inte vara med och leka mera.

2006-06-28 @ 14:08:09
Postat av: grata

skriv nåt nytt då din djeful, man blir ju otålig ju

2006-07-07 @ 00:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback