Go ahead and kill me, you wankers! Gôtt.

Igår då, gick upp "tidigt" egentligen för att plugga, men jag bilade upp med Madeleine och mamma Madeleine till universitetet. Bråkade med Akademinbokhandeln, förlust, tittade på en måltid, träffade Rolf och Josef, åkte hem. Vilade en kort stund och cyklade ner på staden i det fina vårvädret. Hur vet man att det var vår? Jo pensionärerna satt på sina rullatorer och solade, Gôtt. Fikade med klassen, hittade min far på biblioteket, fick en halv delicatoboll, vinkade åt Joakim och gick till Stefanie. Fika med Stefanie och dans till dålig musik, lite urballade, men bäst ändå! Via Hemköp till Arenen och Mowie, först kortfilmen Natan, bra, och så den brittiska filmen Underbara människor. Jag kunde inte sluta skratta efter slutet. Jag skrattar bara jag tänker på den. Jag blev glad, trots att den hade sina brister, en helt klart sevärd film. Björnen, Pontus, björnen!
Mot Toves palats med små depåstopp på vägen där ytterligare några delar av klassen anslöt. Mot Potatisen på andra sidan älven och även ett besök hos Anders. Flydde från Potatisen efter ett par timmar, en insident med ett toaletthandtag hem till Anders igen. Jag har redan paxat ett hörn av hans lägenhet, vid filmhyllan. Jag ska bo där tills jag sett alla filmer, säg 3 år? Vi fick se den underbara rävfilmen igen, går den att köpa? En film med ett samtal med en man kring jul och en tomteluva som skulle repareras. Sen hem mot sömnen, hemma runt 05.00 och nu är jag jätteförkyld. Kände febern och halsen igår, men vad gör inte lite alvedon?

Funderar på om det är dags att börja med tentan snart. hmmm?

Puss tills vidare

Kommentarer
Postat av: Anonym

björnen, ja björnen. var kommer man över en sådan?

2006-03-31 @ 19:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback