God Natt.

Jaha, så var det då dags att flytta utomlands.
Jag kan inte acceptera betyg från årskurs 6
inte avdrag för hushållsnära tjänster
inte halvering av förmögenhetsskatten
inte höjd avgift för a-kassa
inte sänkt ersättningsnivå från a-kassa
jag mår illa.

Jag skäms över Sverige och den egoism som spridit sig.
Jag jag jag jag jag jag
mitt mitt mitt mitt mitt

Jag kan inte acceptera argumentet: "vore kul med lite nytt, något annorlunda". Det är inte en grund att bilda sig en åsikt ifrån.
Jag mår illa av en allians mella liberaler och konservativa.
Alla med lite ideologiskt medvetnade vet att det är fel och inte bör gå hand i hand.
Det finns en anledning till SOCIALliberalism och SOCIALkonservatism.
Man ska respektera allas åsikter
Befolkningen i Sverige har sagt sitt.
Det är bara synd att de alla vill slicka uppåt och sparka neråt.

Får man betala extraskatt om man vill?
Får man stå utanför NATO och EMU som egen individ i det individualistiska NyaSverige?
Jag tycker inte om/som USA.

Jag blir ledsen över världen.

Nej jag fördömer inte de som verkligen är moderater, folkpartister eller centerpartister. Jag håller bara verkligen inte med dem om många saker.
Känns dock som att allt för många röstade som de gjorde för att Reinfeldt hade läppglans.

Ja, jag är bitter.
Nej, jag omyndigförklarar inte majoriteten av svenska folket. Men Knape från moderaterna uteslöt inte arbete med Sverigedemokraterna.
Ja jag grät.
Jag känner oro och nervositet.
Hur mycket hinner man sabba på 4 år?
allt för mycket.

Jag har vinnarskalle och är en mycket dålig förlorare.
Nu ska jag sova i 3,5 år och sen ska jag ge mig ut på en rund och prata med alla människor i Sverige, personligen!

Jag ska försöka hålla liv i Sverige under de kommande fyra åren, men sladden till respiratorn krymper.

blöh.

Upp trälar ut i alla stater
som hungerns bojor lagts upp på
det dånar ut i rättens krater
snart skall utbrottets timma slå
störtas skall det gamla snart i gruset
slav stig upp för att slå dig fri
från mörkret stiga vi mor ljuset
från intet allt vi vilja bli

Upp till kamp emot kvalen
sista striden det är
ty internationalen
åt alla lycka bär!!!

Arbetare i alla länder - förena eder

enade vi stå, splittrade vi falla!

Marx

Puss och god natt

Kommentarer
Postat av: Madeleine

jag älskar dig

Postat av: Linda

Heja Susanna!

2006-09-26 @ 20:03:09
URL: http://www.lindajungara.blogg.se
Postat av: Josef

Love you darling! Vi tar dem nästa gång! En gång till låter jag dem inte vinna! Förhoppningsvis blir det väl nyval och förhoppningsvis har folk tagit sitt förnuft till fånga!

2010-09-20 @ 00:45:52
URL: http://www.allalika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback