Filosofiska rummet

Lyssnade på filosofiska rummet här om dagen, S E Liedman var med, den gode Liedman, och de samtalades om form och materia och historiens drivkrafter, vad som driver historien framåt, eller kanske snarare vad som driver utvecklingen vidare till nya höjder/dalar. Materialismen och strävan efter materiella vinningar togs bland anant upp som en av drivkrafterna, ganska så givet att det måste tänkas på men även strävan efter olika värden. Jag fastnade lite för det, tanken på att människan strävar efter rättvisa eller jämlikhet och att det skulle driva utvecklingen framåt känns, en dag som denna, väldigt avlägset och svåråtkomligt. Björklund har precis bestämt sig för en yrkeslinje där man inte kommer att få högskolebehörighet, ohnaj! tänkl om arbetaren faktiskt skulle kunna TÄNKA! oh vederstyggliga tanke. Den gode W, man akn aldrig klaga nog på Bush, ska skicka fler soldater till Irak på bekostnad av vad? JO! Sjukvård, utbildning och miljö. tur att han inte skär i något som är viktigt eller avgörande eller som det skulle behövas lite mer av i USA. pffft.
filsofiska rummet fortsatte här om dagen vid matbordet. pappa jag och lillebror, vi pratade om Harrypotter och dennes osynlighetsmantel. Om Harry Potter vänder sin osynlighetsmantel ut och in, vad händer då? Vi kom fram till att Harry Potter borde vara synlig för alla, alla osynliga för Harry Potter och för varandra, med andra ord skulle alla se Harry! och det skulle vara det ENDA de såg! helt ego boy! jag vill ha en mantel så alla ser mig, bara mig. muhahaha!

Veckan har för övrigt varit innehållsrik, jag har stickat med Viktoria, fikat med Madde och Adam, shopat med Judit, shopat med Tove (nervvrak), lunchmötat mig med VSF, (varför är det ALLTID kyckling just när jag ska äta i matsalen? FASCISTER) och dragit igång har även Mowie gjort, så ordningen är återställd.

Igår hann jag även med Ankan (en gång i veckan rek. veck.dos) det var charmigt, jag hittade Erik i ett hörn. Hej Erik!

puss

Kommentarer
Postat av: ALICIA AT WORK

OOH, HARRY POTTER ÄR SÅ EGO OM HAN VÄNDER PÅ SIN MANTEL. HIHI. JAG KANSKE BORDE LÄSA OM HARRY POTTER BÖCKERNA.. HM.. KANSKE ISTÄLLET FÖR ATT SKRIVA MINA TENTOR.. HM.. NÅVÄL, STOR KRAM TILL DIG PÅ DENNA DAG.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback