Status: student delux

ibland, när jag läser min kurslitteratur från 1999, hittar man spännande formuleringar som faktiskt, trots att det är kurslitteratur, får en att dra på smilebanden.

"När varor och personer ska kunna röra sig fritt över nationsgränserna i EU blir det svårare att stoppa oönskade varor eller personer från att korsa gränserna: narkotika, terrorister, kriminella - och assylsökande." (!?!?!) Europeisk integration av Förland och Claes.
Hur kan Assylsökande vara oönskade personer? de är inte illegala (om man nu kan vara det) invandrare eller kriminella eller ond eller något annat hiskeligt. de söker bara assyl.

"Tito jämfördes nu med Trotskij - mycket djupare kunde han inte falla." öst, väst, nord, syd. av Lundestad. För nog stt Trotskij var lite som han var, men nog fan kan man sjunka lägre än Trotskij! Tydligen inte.


wellwell.
Trots orkanvindaran som hotar att blåsa sönder mitt hus ska jag nu fortsätta mitt ivriga studerande. Om nätterna, nu när det blåser kan jag inte somna. Jag VET att mitt fönster kommer att blåsa sönder och att jag kommer att förblöda till döds, punkterad av flygande glassplitter. Annars kan det även vara så att trädet i vår trädgård inte bara blåser omkull utan även upp till andra våningen och krossar mig i sängen. Men var inte oroliga. jag har lagt ner Pläpis i en metallåda, han kommer oavsett vad som händer, att överleva och föra arvet vidare. arvet av torsdagar, våxnästurer, dekadens och förfall. Kaos och härskande!!!

47216-109
47216-110

Kommentarer
Postat av: jocke

"Tito jämfördes nu med Trotskij - mycket djupare kunde han inte falla."

HAHA, nej sannerligen inte! Jäklar vilket oerhört bra citat!

Postat av: Anna P

Ett land behöver ha koll på vart de asylsökande upphåller sig för att kunna försäkra sig om att de inte "går under jorden". De uppger eller tilldelas en adress som de uppmanas att hålla sig till. Med de öppna gränserna blir det lätt för en asylsökande i ex. danmark att resa in i Sverige eller Tyskland eller något annat EU-land som inte ha en endaste aning om att de har en förrymd asylsökande i sitt land.

2007-01-16 @ 09:10:07
Postat av: Oskar

"Civilisationen uppkom när en människa för första gången inhägnade ett område och sa: det här är mitt, och fann de övriga människorna så enfaldiga att de trodde honom." - Jean-Jaques Rousseau

2007-01-16 @ 09:34:37
Postat av: det godas idé

meta:
det där är ju också upphov till anarkistgrejen och alltings ondska (kapitalism).

och för det andra så kanske de menar att han inte kunde sjunka längre i sin kontext, än att jämföras med trotskij. kanske inte några personliga värderingar som läggs däri.

för det tredje är väl inte direkt folk kända för sin slughet och sköna människosyn..?

2007-01-16 @ 16:03:59
URL: http://personanongrata.blogg.se
Postat av: Alicia

haha, då har vi legat och varit lika övertygade om vår dödsdom båda två de senaste blåsiga nätterna!
Tack för dina ord och tankar till mig och Sara! Hon mår mycket bättre nu och det är så skönt.
Haha, Pläpis är (nog) den bästa! Tur att du tar hand om honom och skyddar honom så väl.
Nu ska jag ta tag i lite mer psykoanalys.. suck.
ha det bra!!kramkram!

2007-01-18 @ 10:54:56
URL: http://aliis.blogg.se
Postat av: det godas idé

förresten, så borde vi ta med pläpis till gengåvan nån dag. har en känsla av att han saknar jultomtarna på oliven.

2007-01-18 @ 15:59:39
URL: http://personanongrata.blogg.se
Postat av: pläpis

jag trivs i min plåtburk och tycker att det luktar äcklit på gengåvan. ta mig helst till kreta. hejdå.

2007-01-18 @ 16:41:45
Postat av: jocke

Schengenavtalet gör det ju mycket enklare för asylsökande, not. Söker man asyl i nazidanmark (där man troligen får avslag) får man avslag i hela ävvropa.
Ingen människa är illegal, däremot varenda regering som hävdar att det finns illegala människor.
Drop acid not bombs.

2007-01-19 @ 01:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback