El hombre y el pozo

Det var en gång dagen efter midsommarafton och vissa hade jobbat hårt både på natten och morgonen delvis med att få hem vinglande Håkanar och med pensionärer och dylikt. En liten sammankomst på Kebabhouse satt inte helt fel
(-Har de kebab här? - Det är kebabhouse!)
Vi var dock inte ensamma om den sluga planen utan även ett stort sällskap av spanska turister hade flockats kring vattenhållet för utfodring. Vad man inte vet om Karlstad och Kebabhouse när man är turist i tillvaron eller i Karlstad i stort är att det här är en mycket lömsk och bakslug plats, man måste ständigt vara på vakt för diverse bakhåll och ränkensmiderier.
47216-273
Vid första anblick kan man tro att detta bara är en vanlig brunn på Kebabhouse innergård. men så är icke fallet! ty detta, mina vänner, är intet mindre än den lömskaste av lömska brunnar. I alla fall om man frågar mannen
47216-27247216-27147216-270
Han blev nämligen utsatt för ett attentat av sällan skådad kaliber och ondska när han valde att inmundiga sin måltid av typen mindre näringsinnehåll, mer kolesterol i Karlstad en lördagseftermiddag. För är man inte ständigt vaksam med ögonen öppna och varningssignalerna igång då kan det gå som det gick för mannen. han kom gåendes och pooooooof!!!!!!
ett kantigt tak på en brunn
ett mjukt huvud på en kort man
blod
smärta
ilska
Lunchen för det spanska sällskapet spenderades efter denna incident med att lyssna på mannen högst traumatiska upplevelse med mötet med brunnen.
Han gav den onda brunnen elaka och rädda ögonkast. Bevakade de hela tiden för att vara beredd på nya övergrepp och såg sig ständigt om över axeln. allt för att vara redo. Han orerade högt om brunnens illvilja inför sina spanska medresenärer som såg mindre intresserade ut.
Vi misstänker att dettta är en historia som kommer att återberättas för barn, barnbarn, sysslingar bryllingar, ja alla som kan tänkas möta mannen som en dag mötte sin överbrunn!

Puss

Kommentarer
Postat av: Madeleine

det var vilt att få hem håkan. som "försvann".
ännu vildare var den. brunnen.
haha, han var helt absurt sur. jag skrattar så hårt.

2007-07-29 @ 15:27:39
Postat av: prego

jag afaörstår ju väldigt lite av brunnens innebörd, men det var, hur som, en alldeles lysande liten hitoria

2007-07-29 @ 23:55:18
Postat av: juddan

du är en grym skribent och jag skrattar så jag lipar.. och är sjukt glad att jag var med när allt det här hände...

2007-08-04 @ 15:32:05
Postat av: Isabelle

Mjau, nu blev jag inge lite sugen på Pasta de la Casa på KH. Jävlar! Det är ditt fel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback