20 år av galenskap, eller konsten att åldras med värdighet

Jag är som ett vin, en whisky, jag blir bara bättre och bättre ju mer tiden går.
Skillnaden är bara att jag absolut inte under några som helst omständigheter antar en multnad jorddoft, eller börjar smaka som tunnan/ källaren jag lagras i. Dock kan jag nog, liksom dryckerna, bjuda på en upplevelse utöver det vanliga!

Igår då såg det ut såhär ungefär:
06.40 väckarklockan piper
06.42 Pappa knackar på dörren och beordrar mig tillbaka till sängen då det skall sjungas mm
06.42- 07.00 lyssnar på kaotisk morgontrött familj som inte hittar frukost, lillebror eller paket
07.00 sång...
07.00-07.20 paket och frukost
07.20 mormor och morfar ringer för att gratta och berätta om kattens råttfångst. (katten är verkligen en jättestor katt, abnormt stor katt, men den hade tydligen fångat en råtta som var så stor att katten nästan trampade på den när den bar den i munnen. Katten hade därför fått gå med nosen och huvudet upp i vädret. KATT)
07.30-07.45, stress och panik, lite blod och hysteri, Det var en madeleine där någonstans mellan frukostbrickor och kläder också.
07.55-11.00 Skola med räkning och Bengt <3 inte lika hemskt som det låter...
11.00-13.00 Lunch och paket från Cissi!
13.00 samling torget tove, madde och judit för färd mot skopunkten och stefanie
13.00-15.30 shoping, presenter, fika och underbart mys med underbara ljuva personer
15.30-17.15 BOLAGET!!! (tanten i kassan sa grattis, seger!) glass från Timmys och lite mitt i city och Kat.
17.30-18.30 Middag med familj. Champagne, mozzarella, parmaskinka, färskpasta, BLÅBÄRSPAJ!
19.00 Mowie, sista, mkt bra, mkt hemsk, mkt manglande emotionellt.
22.00 Hous med mamma. hon tar min säng och min dator ifrån mig! <3
sömnförsök...

och ja, det var en av de bästa födelsedagarna jag haft. soligt, mysigt, trevligt, presenter, grattishälsningar. Toppen! Det bästa är nästan att det fortsätter idag med middag med syster, magnus och familjen. Imorgon fortsätter den ännu mer med Kalas och party hos Madeleine. (fast det vet jag inte om ;)

Så skall en födelsedag firas! Underbart gott folk, Underbart! Tack så mycket alla!

Sen kommer mormor och morfar snart också. PÅSK! Påskmust mmmmmm <3<3<3

Puss!

Kommentarer
Postat av: DGI

lätt min bästa susannas födelsedag ever!

Postat av: *Cissi*

Antar att godiset tog slut på en sekund typ =)

2007-04-07 @ 23:19:46
URL: http://cisspower.blogg.se
Postat av: *Cissi*

Antar att godiset tog slut på en sekund typ =)

2007-04-07 @ 23:19:46
URL: http://cisspower.blogg.se
Postat av: kapten

Jag glömde din födelsedag. Skjut mig.

2007-04-09 @ 13:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback