Lämmel

47216-16547216-164

Det är en illa dold fascination hos mig, som lämmeln skapar. Såg för ett år sedan en dokumentär om lämlar på TV. När lämmeltåget började så gick massor av lämlar. Alla lämlar, samtidigt, bara började gå åt samma håll som på en given signal, men ingen vet vart dom ska eller varför. De bara börjar röra sig, som en unison massa, ett mycket starkt enat kollektiv. Dom gick och gick tills de kom fram till ett stort vattendrag, de första lämlarna i tåget slog sig lämligt för bröstet och kastade sig i med ett tjoho! plask, plums. EN lämmel är inte en fisk, en lämmel har inte gälar eller simhud mellan tårna, nog tog de sig en bit men sen gick lämlarna upp i lämmelidén igen. Detta hindrade dock inte övriga lämlar som ännu inte hunnit kasta sig ut med sitt tjoho i vattnet uta de plaskade glatt efter. De drunknade lämlarna spolades upp på land där deras hungriga kamrater är vänner av naturen och gör en instas för miljön och estetiken, men inte min aptit. Det smaskades och mumsades utan dess like på moster anna och farbror lasse. Ett lämmelfrosseri av sällan skådat slag. Efter att kaniballämlarna ätit upp sina medlämlar kastade även de sig i vattnet för att simma mot det okända målet vid horisonten. Lämmelbeståndet reducerades kraftigt. Hur kan det här vara så fascinernade då? Det är väl uppenbart!
Dessa små fluffiga übersöta små gnagare som i böcker beskrivs som föda (de finns till för att ätas. varken mer eller mindre. av onda djur som spugglor och Björkgren) har ngt mkt skumt för sig, det är så slugt med dessa lämmeltåg att man inte har kunnat sluga ut vad det är de pysslar med.
Jag tror att de gör allt detta enbart för att sätta griller i huvudet på oss. muhahaha, bara för att skapa kaos och förvirring bland miljöns fiende no 1 människan. Ack ni underbara ljuva lämlar, låt mig tåga med er mot ett okänt mål på en given signal. Jag vill vandra med er över norra skandinaviens öppna vidder. Mest för att jag vill prrrr:a med er och gooosa , ä du goooo, vill du gooosa me mig? fluffdjur! Färga lämmeln rosa? ja! Lämmellämmellämmellämmellämmellämmellämmel!!!

titta på dom! iiiik!


övertrött, jag? neeeeeej.

puss

Kommentarer
Postat av: DGI

lämlar är jävligt metal

2007-03-04 @ 20:08:43
Postat av: Madeleine

hehe. den ser ut som en jävla missil
undrar vad dess hastighet är ^^

2007-03-06 @ 17:09:25
Postat av: Molle

Vilken uppoffring....att sätta livet till för att göra oss förbryllade, detta är sann poesi. Kanske ett föredömme för vår nya regering.

2007-03-06 @ 22:51:31
Postat av: David

Gah! Ich challange you! find out what this menar on min blogg! (http://david-se.blogspot.com)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback