Pläpis öden och äventyr del 2

Då var det åter dags för mig, den eminenta Pläpis, att göra en visit ute i det stora och vilda som benämns världen. Med en viss obehagskänsla packades jag ner i en röd väska med mycket prrrr-igt foder för att se mig omkring. 47216-309
Den första jag fick den stora äran att hälsa på var Josef, the one and only. Lite lömsk kändes han men det gick över fort.
47216-310
Sofia såg lite skeptisk ut när vi blev presenterade för varandra, men även vi fann varandra över att glas vitt vin...
47216-311
Ett kärt besök hos Stefanie. Jag kan inte förneka att det kändes oerhört bra att befinna mig i den här situationen som den skruvade jävel jag är. Blev även bjuden på fruktdrink skapad av madeleine. Här hade jag gärna stannat resten av kvällen men det var något annat som distraherade mig som jag bara var tvungen att undersöka...
47216-312
Perfekt material att bygga bo av, det är ljust, fluffigt och perfekt att purra ner sig i och sno ihop ett lagom litet pläpis-bo av. KAnske kan förflytta fluffet till Stefanies dekoltage... hmmm. purrrfäct
47216-313
DOCTOR SATAN!!!
Det finns inget som kan hålla mig ifrån ölens bubblor. oh denna ljuva drycka som steg mig åt huvudet och gjorde mig alldeles oregerlig. Jag kände mig vild, yster, modig, kung av världen, osynlig, smidigast, snyggast, charmigast och helt oövervinnerlig!!!
47216-314
Borta bra men hemma bäst!
Men sen hände det oförlåtliga.
Det som för alltid lämnat ett svart hål i min själ.
Jag har försökt förstå
förlåta
komma över.
Men det är svårt
Jag vet inte om jag någonsin tar mig igenom det här.
Jag blev glömd
Dumpad
Ersatt
Borttappad
Hur kan man välja någon annan framför mig?
Oförståligt.
Men glömd över natten i cykelkorgen blev jag likt förbannat.
Slikt beteende vill jag ALDRIG mer uppleva
Och när jag väl blev hittad, återfunnen, upphöjd till värme igen
blev jag hånad!
Min vrede kommer att straffa de skyldiga
hämnden är ack så bitterljuv för vissa
för mig bara ljuv.
Darra inför min vrede!!!

mohahahaha


PLÄP!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Hej Pläpis! Misströsta inte, tänk om brevbäraren sett dig först där i cykelkorgen, då hade det kunnat sluta mycket värre.

2007-11-15 @ 18:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback