IKEA my ass

Nu är den äntligen här, som jag har väntat, längtat,klagat och drömt. Men nu står den här, uppmonterad och klar, min sängram. Svartbrun, Hemnes, 120 cm. Den kom i måndags, jag fick beställa den från Internet för de fick fan inte in den i affären. 500:- i fraktkostnad, men den kom. Då saknades ju självklart skruvar, men Adrian hade skruvar till en dator som typ passade och jag orkade inte vänta. I tisdags var jag mamma och stefanie med elsa på IKEA, då fanns så klart min sängram inne. 500':- jag gärna hade gjort annat för. men men, nu är den här och klar. bara att inviga ;)
Ja så kan det gå när IKEA är i farten.

Igår var jag syster och mor på packmodesturnén i Kil. Uno Svenningsson, Ronny Eriksson, Staffan Hellstrand, Idde schultz med Anna (kommer inte ihåg efternamnet). Det var riktigt bra. Fick signerade skivor med Staffan <3 extranummer så klart lilla fågel blå, under ytan och andra hits sjöngs också. mycket fint.
hela äventyret började dock lite riskartat. Vi parkerade, som många andra, längs med vägen, lite halvt på gräset. Då kommer Kils lokala och självutnämnda parkeringsvakt. " här kan ni inte stå, hur skulle det se ut om alla 800 parkerade här?" Det kan vara ett av de sämsta argumenten i världen "hur skulle det se ut om alla gjorde så?" tja tänkte vi, flyttar vi på oss kommer ngn annan att ställa sig här och det står typ redan 20 bilar framför oss. so fuck you!!! sen sprang vi och gömde oss. vi var lite rädda när vi skulle återvända till bilen, hon kanske hade repat lacken, kissat på bilen eller hält socker i tanken, kanske en bomb till och med, men vi klarade oss.
vi hade även missförstått upplägget. vi skulle haft med oss stolar. alla satt på stolar. vi satt på regnponcho. ujujuj.
men det var fint.

annan fin händelse är att barbordet nu är monterat i vardagsrummet. På lördag är det dags för invigningsfest av barbordet, ja du är inbjuden. alla måste beundra barbordet!!!

puss

Kommentarer
Postat av: Tove

Det är väl inte dne här lördagen? Eller har jag blandat ihop barbordsfesten med fulfesten nu? För om fulfesten är en barbordsfest kan man ju.. ja, göra något av den saken också. Eller så kmr jag nästa lör (för idag är jag på skaldjursfrossa i hemmet i Trollhättan, det rosa vinet halas fram till mig, Joels mamma och Lotta och här ska knäckas skal liksom! Så fint, så brutalt), missförstår datumet, tror att fulfesten är barbordsfesten men tappar i äkta blekingsk anda R:et och tror att det är en BABORDSfest och kmr i piratmundering ist!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback