Tisdagen

Idag är det tisdag.
jag har aldrig riktigt gillat tisdagar. de är.. så menlösa på något sätt.
har aldrig hänt något spännande på en tisdag
eller så är det trauma som sitter i från när jag spelade klarinett
tror jag gjorde det på tisdagar
men idag har varit en fin tisdag
upp 07.30, frukost
diska köksfläkt, skura ugn, tvätta tvätt
ni vet, sånt som alla går upp för att göra vid 07.30 när man är ledig ;)
resten av dagen har spenderats i soffan.
tittat OS (mitt liv är över)
tittat film
allt akompanjerat av sanna, adrian och hermes.

tänk att det bara krävs ett par timmar i en soffa för att hela borde i vardagsrummet skall se ut som om det vore härjat av hela den amerikanska armén. Det är ju helt otroligt.
tidningar, disk, kaffepulver, koppar, kaksmulor, dressingflaskor, vattenpölar, papperstussar, juckakulor, mobiler, snus, skivor, headset, ja allt man nu kan tänka sig behöva när man är tre människor med fritid. ujujuj.

men för att inte helt vanära min lediga vecka så skall jag imorgon dag ge mig ut på böljan blå. till havs, till havs! Piraten i mig river, sliter och argh-ar. nu skall höststormen tämjas, den är ju här alldeles för tidigt och behöver lära sig ett och annat. hrmpf!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback