Det är så man vill gråta

Just när man tänkte att nu kan nog inte min vecka bli värre. Nu kan nog inte något mer gå fel. Det räcker kanske här med felmailade inlämningsuppgifter, konstiga kommunfolk, borrljud som väcker mig 07.30 trots att dt är min lediga dag och jag inte fått sova ordentligt på flera dagar (kanske veckor). Då är det liksom som att på löken på laxen på grädden på moset så skall det balanseras ytterligare ett litet körsbär. Just idag tyckte hyresvärden att det var dags att stänga av vattnet i hela huset. Inte säga till innan att vattenavbrott kan komma att uppstå och när ungefär utan poof bara. Diskamaskinen blinkar argt och skriker efter vatten. Jag behöver duscha och borsta tänder. Det här är precis en sådan sak som behövs när man skall iväg och göra trevliga saker. Någonting som liksom tar bort det där pirret av förväntan och glädje över det som snart kommer. Står det inte någon stans i en FNdeklaration om vatten som mänsklig rättighet? (ok i-landsproblem delux) men jag är bitter!!!

sen kan man ju se fram emot litteratrupriset idag. vem som man aldrig har hört talas om blir det i år?

och inget ont som inte har något gott med sig. Finansnedgången leder till förstatliganden runt om i världen. just det nyliberalismen: in your face!!!


puss

Kommentarer
Postat av: Madeleine

An old man turned ninety-eight

He won the lottery and died the next day

It's a black fly in your Chardonnay

It's a death row pardon two minutes too late

And isn't it ironic, don't you think



It's like rain on your wedding day

It's a free ride when you've already paid

It's the good advice that you just didn't take

And who would've thought it figures

2008-10-10 @ 11:24:21
Postat av: Tove

Haha! JA! Det är så fucking underbart att tänka "vad var det jag sa" (även om man inte tänkte det men, typ, kände det, för vaddå, spekulation, you kidding me?? Det FINNS INTE!) och flina med hornen i pannan och ja, så jävla gött med förstatliganden.. även om de säkert bara kmr använda det till att finansiera ännu mer dumma regimer i Långtbortistan

Fan vad jag avskyr nyliberalism.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback