nämen?

vad gör jag nu då? Ja inte läser jag det jag ska. Inte städar jag det jag borde eller strukturerar det som bordes. Nej jag tittar ut genom fönstret på den vita världen och drömmer om termobyxor och snöbollskrig. Jag vill leka iller i snö och bygga gångar och bon. Jag vill sova lite också samt köpa en ny mobil.

Varför får man inte bara göra det man vill utan saker som man måste? Eller varför får man inte göra saker när man själv känner för det? Om jag får lämna in tenta och PM ett par dagar senare så kan jag få leka i snön? Kanske ska ringa till PO eller Susana och be om ett uppskov pga snö? På Norrstrandsskolan fanns en lärare som var okej med att man kom sent om man solade benen. Det gäller att fånga de fina dagar som finns och bejaka de behov man har.

Det gjorde jag iofs igår. fikade på stan, snattade bäbis, drack lite rödvin och spelade rappakalja. spännande taktik som visade sig vara den vinnande. att helhjärtat välja förklaringen som var konstigast, skriva konstiga förklaringar och lyckas vinns. Det är absurt! Men fint. Pitchers fint.

För övrigt tror jag att jag är en pandemi på spåret. Min telefon, Elins telefon och Dannes telefon är nu minnen blott. En pandemi i kollektivet kanske? Onda andar och currykors! Ngt är det som dödar telefoner.

naja


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback