WTF!

Jag är så arg. Jag får god lust att rasa. rasa riktigt ordentligt. Jag vill slå, skrika och sparka. Tur att jag ska ut och åka snowboard snart. Svalka mig i snö är precis vad jag behöver. Igår kom nämligen regeringens förslag om kårobigatoriet.
  • Det ska avskaffas
  • Kåren får 105:- /Student
Idag har vi 480:-/student, snittet i Sverige är 500:- det är med andra ord ETT JÄVLA HÅN från regeringens sida. De spottar på allt vad studentinflytande heter. De säger saker som vitalitet och vitamininjektion. Jag ser överkörda studenter utan möjlighet till inflytande över sin utbildning eller möjlighet till kvalitetssäkring.

För att göra det hela bättre försöker de sig på en undanmanöver genom att idag på morgonen släppa en utredning och kommentarer om att antalet studeistödsberättigade terminer ska sänkas från sex år till fyra. FYRA!? det finns mååånga utbildningar som är längre än fyra år. och gud förbjude att man skulle ångra sig och vilja byta utbildning. no way, bye bye. Fokus i DN i morse var det här och inte kårobligatoriet. standardförfarande. "vi kmr få skit för det här så vi gör en nyhet av ngt annat så att ingen fokuserar på den här delen"

Jag är arg, bindgalen, löper amok, tuggar fradga!

Tack för att jag snart är klar med min utbildning för i det här landet kan man uppenbarligen inte bedriva studier!

Vemodet och sorgen börjar lägga sig. jag blir bara argare för varje minut. men vad göra? Hur få borgare i riksdag och regering att lyssna? Facebook kanske? Mailstorm.?

http://www.sr.se/p3/
kan man rösta om kårobligatorieförslaget. Känga ner det!

Upp till kamp emot kvalen!!!

Upp på barrikaden!!!

Puss

Kommentarer
Postat av: mel

upp till kamp!! jag hänger på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback