Nähä

Trodde det flöt på någorlunda bra med skola och allt och att 2010 kunde bli ett bra år eller i alla fall börja någorlunda mjukt och jämt, men icke. Det hela började igår eftermiddag då det skulle lagas mat och jag lyckas skära mig på creme fraicheburken... Bra där. Hur lyckasjag egentligen? Det ska väl inte vara möjligt att göra en sådan sak? Men jo då.

Morgonen idag börjar också lite si så där. Kontrollanter på bussen upp till universitetet. Ingen fara, jag har ju värdekort... Men tydligen så har NÅGON misslyckats med att uppfatta vad som menas med ett värdekort för ungdom 22 år gammal! Vilket är vad jag säger då det inte går att räkna ut när man är ungdom, skolungdom, vuxen eller närdet är skit samma vad man är för priset är samma... Tydligen har det i allaf all blivit fel, och det är mitt fel och jag får nu betala 400:- Jag köper det till viss del, jag har fel kort för min ålder. MEN INTE FAN ÄR DET JAG SOM HAR GJORT BORT MIG! Och det skall någon få veta. Inte kontrollanterna på bussen, de gör sitt jobb, och kanske inte heller den imkompetente jävlen som fyllde på mitt kort, Han/Hon är bara inte kompetent nog för att förstå svenska, och jag är inte kulturimperialist, svenska är inte universalkunskap, ens för en chaufför i Karlstad. Nej, Den som behöver få sig en skopa av min ilska är nog den opedagogisdka jävel som utvecklade hela muppsystemet från början och byggde in idiotfunktioner som att ett 14-dagars kort för ungdom blir till skolungdom (eller om det nu är tvärt om) när man fyller på det som ett vanligt värdekort, UTAN ATT INFORMERA OM DET!!!

This means war...

Fuck


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fin din blogg blivit med allt rosa och Kitty.



Jenny G

2010-01-12 @ 17:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback